Wikia

Kring Der Alchemisten

RDU

1.108pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
RDU
200 px
Lint: RDU-lint.png
Opgericht: 1999
Gestopt: 2002
Verbonden met: UA
Doelgroep: Mannelijke studenten
die Fristi drinken
Clublied

De RDU of Roze Dranken Unie is ontstaan in 1999. Jonathan Feys was toen Praeses van de KDA. Een van de eerste activiteiten die werden georganiseerd was het gratis vat in de Sportopolis dat we van ASK kregen.

Sven Serneels, die toen Redactor was, had de affiche voor deze activiteit gemaakt. Bovenaan stond in Gothisch letterschrift KDA. Een stomme Schacht van Campinaria kon dit schrift blijkbaar niet goed ontcijferen en vroeg: "RDU, wat voor een club is da?" Uiteraard liet het toenmalig KDA-praesidium het niet na om Campinaria - en die schacht in het bijzonder - daar eens goed mee uit te lachen.

Enkele weken later kwamen Jef Van Gils en Jonathan Feys op de afkorting voor de RDU. Aangezien Vodka-Red Bull toen vrij populair was, en Jef en Dolf Denkens 's middags in de Passage vaak Fristi dronken, werd er beslist om voor de grap linten te laten maken bij Bandera. Uiteraard werden dit fuchsia linten en werd de naam van de 'club' in het Gotisch vermeld.

Na een café-avond in de Sportopolis werd een clublied geschreven door Jef Van Gils op de melodie van 'Doodah' dat toen een hit was voor de groep 'Cartoons'. Dit clublied bracht veel hilariteit toen het de eerste maal werd gezongen op een cantus.

De jaren daarop kwamen er telkens een paar mensen bij de RDU en werden zelfs vier memorabele cantussen georganiseerd, waar de B-Fristi-Two rijkelijk vloeide. Eind 2002 werden de laatste leden ingehuldigd op de derde RDU-cantus, maar na een vierde cantus in december 2002 viel de RDU stil. De stichtende leden die instonden voor de organisatie hadden vast werk en hadden te weinig tijd om nog iets te organiseren.

RDU-leden Edit

KDA-leden bij RDU Edit

Deze naam had te maken met de Vodka-Orange cantus in 1998-1999. Tom werd na deze cantus - samen met Pieter - opgepakt door de Wilrijkse politie. Hij moest dringend overgeven en mocht de combideur niet openen.
GBA is de favoriete voetbalclub van Fredje.
Deze naam kwam van Dolfs bijnaam: Dolf Deksel Denkens, omdat hij steeds het deksel op de neus kreeg als hij vrouwen probeerde te versieren.
Verfransing van zijn voornaam. Jeu Nathan is ook een speelgoedmerk.
Kurt droeg vaak een diadeem om zijn haar uit zijn ogen te houden in het labo. Bovendien is deem een Kempisch woord voor onnozelaar.
Sven scheurde zijn kruisbanden tijdens de tweede dag van het skiverlof in 1998-1999. Hierdoor moest hij de rest van de vakantie stil blijven zitten.
Variatie op zijn achternaam. Olivier heeft nog een tijdje een afbeelding van een gereedschapskist als avatar gehad op het KDA-forum.
Bef zou een afkorting zijn van Bellen, E-mailen en Faxen.
Peter heeft nogal grote lippen.
Zijn naam heeft te maken met zijn ontgroeningscantus. Pieter werd aan het begin van de cantus bierimpotent verklaard. Hij moest eerst twee liter karnemelk opdrinken voor hij terug bier mocht drinken.

NSK-leden bij RDU Edit

Deze bijnaam dankte Chris aan zijn achternaam.

Winak-leden bij RDU Edit

Erkenning? Edit

In 2001-2002, zaten Kurt Lebeau en Pieter Van Royen op de ASK-kringraad. Op die kringraad werd Hera erkend als club. Daarna werd de vraag gesteld of iemand erop tegen was dat ook de RDU erkend werd. Geen enkele andere studentenclub was ertegen. Kurt en Pieter konden de rest - tussen het proesten door - ervan overtuigen dat erkenning voor de RDU helemaal niet hoefde. De RDU was eigenlijk niets anders dan een uit de hand gelopen grap.

Around Wikia's network

Random Wiki