Wikia

Kring Der Alchemisten

Lijst van cantusstraffen

1.108pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dit is een alfabetische lijst met alle straffen die op een cantus kunnen gegeven worden.

Ad fundum
De gestrafte drinkt een glas helemaal leeg.
Ad libitum
De gestrafte drinkt zoveel van een glas als hij zelf wil.
Ad schoendum
De gestrafte trekt een schoen uit. In deze schoen wordt een glas leeggegoten. De gestrafte drinkt uit zijn schoen.
Black Hawk Down
Een helikopter (zie verder) waarbij de commilito duidelijk niet stevig genoeg is om de gestrafte te dragen en rond te draaien en zij beiden vallen gedurende de straf.
Camembert
De gestrafte trekt een sok uit en trekt die over zijn glas. De gestrafte dient nu door zijn sok het glas leeg te drinken.
Dalton
De gestrafte krijgt vier glazen voor zich: een vol, een voor 3/4 gevuld, een halfvol en een voor 1/4 gevuld glas. Deze glazen stellen de vier Daltons voor uit de stripreeks Lucky Luke. De gestrafte drinkt elk glas leeg.
Bij sommige clubs dient de gestrafte de namen van de vier Daltons te vermelden in de juiste volgorde: (van groot naar klein) Averell, William, Jack en Joe.
Bij sommige clubs wordt de Dalton uitgebreid met een of meerdere van volgende personages: Rataplan (jenevertje), Lucky Luke (33'er) en Jolly Jumper (duikboot: jenevertje in 33'er).
Dalton Terror
De gestrafte krijgt vier glazen voor zich die gevuld zijn zoals bij de Dalton. Nadat hij zijn eerste glas leegt heeft, zet hij het op de grond, legt zijn vinger op het glas en draait 10 maal rond. Dan drinkt hij het volgende glas leeg, enzovoort.
Dobbelsteen

De gestrafte krijgt een (of 2) dobbelste(e)n(en) en mag het aantal geworpen ogen ad fundum leegdrinken

Doggy Style
Groepsstraf 2-meer: de gestraften dienen zoals een hondje een plateau bier uit te likken/drinken.
Geelse
De gestrafte zet zijn lippen rond het glas en drinkt het leeg.
Helikopter
De gestrafte gaat horizontaal over de schouders van een commilito hangen en drinkt zijn pint leeg terwijl hij in het rond gedraaid wordt. (zie ook: Walibi)
Irma Laplace
De gestrafte krijgt 1 lied de tijd om zoveel kledingstukken uit te trekken als hij/zij wil. Hierna moet zij evenveel pintjes ad fundum leegdrinken als het aantal kledingstukken dat hij/zij nog aanheeft. Linten tellen hierbij als een halve pint, de praeses beslist of een doopjas als kledingstuk geldt.
Kangoeroe
De gestrafte drinkt al springend zijn glas leeg.
Keizer van China
Deze straf wordt uitgevoerd door twee gestraften. De corona zingt het liedje De keizer van China terwijl de twee gestraften verschillende standjes uitbeelden. Soms wordt een derde persoon betrokken in de straf. Deze speelt dan voor 'pilaar' en houdt de 'Mina' vast.
Kwak
De gestrafte moet in eendenpas van het ene glas naar het andere waggelen. Hij moet eerst het glas leegdrinken voor hij naar het andere mag. De Corona zingt ondertussen het refrein van het kinderliedje 'De kikkertjes'. Het aantal glazen kan variëren bij deze straf.
Luigi
De gestrafte wordt door een viertal vrijwilligers aan het ondergoed van de grond gehoffen. Opgehangen aan zijn ondergoed drinkt hij/zij zijn/haar glas leeg.
Muur van Geraardsbergen
De gestrafte krijgt zeven pintjes voor hem: 1/4 gevuld, 1/2 gevuld, 3/4 gevuld, vol, 3/4 gevuld, 1/2 gevuld, 1/4 gevuld. De gestrafte drinkt deze pintjes in volgorde leeg. (de Muur opklimmen en dan terug afdalen)
Pavlov
De gestrafte drinkt iedere keer als iemand van de Senior met een belletje rinkelt een ad fundum, tot het einde van de cantus.
Penalty
Er worden 6 bekertjes met wat bier of water aan de ene kant van de zaal gezet, de gestrafte doet zijn schoen uit en legt deze voor de praeses tafel op een penalty stip. De gestrafte stampt zijn schoen naar de bekers. Elke beker die hij omver schopt mag van 6 afgetrokken worden ( 1 omver => 6-1 =5 ) het getal dat overblijft mag hij ad fundum leegdrinken
Singing in the rain
Bij deze straf gaat de corona in een halve cirkel rond de gestrafte staan. De gestrafte zingt het liedje Singing in the rain, terwijl de rest van de corona hem bekogelen met bier.
Soixante-neuf
Deze straf wordt uitgevoerd door twee gestraften. De ene gaat op zijn rug op een tafel of de grond liggen met zijn knieën omhoog. De tweede zet zich omgekeerd op handen en knieën boven hem. Beide gestraften drinken hun pint leeg terwijl ze hun arm rond het been van hun medegestrafte houden.
Spaanse
De gestrafte strekt de arm waarin zijn glas zich bevindt boven zich en laat het bier in zijn mond vallen.
Spastische
De gestrafte draait zijn hand zodat zijn duim zich onderaan bevindt. In deze positie neemt hij een glas vast en drinkt het leeg.
Torens van Gent
Variatie op de Dalton die gebruikt wordt in Gent. Tijdens het drinken vermeldt de gestrafte de namen van de vier torens: Sint-Baafs, Belfort, Sint-Niklaas en Sint-Michiels.
Vleermuis
De gestrafte hangt ondersteboven aan de schouders van een stevig persoon en drinkt zo zijn glas leeg.
Walibi
De gestrafte wordt door een stevig persoon in brandweergreep op de schouders genomen. De drager draait rond terwijl de gestrafte zijn glas leegdrinkt. (zie ook: Helikopter)
Waterval
De gestrafte neemt twee pintjes in één hand, en drinkt beiden leeg van het onderste glas zodat het bovenste glas overloopt in de onderste.
Windmolen
Deze straf wordt uitgevoerd door vier (maar liever meer) gestraften. De gestraften gaan in een cirkel staan, met de armen om elkaar heen. Iedereen houdt het glas van diegene links van hem/haar vast en de gestraften dienen al rondjes draaiend hun glas ad fundum te drinken.

De Zevensprong

De gestrafte krijgt 7 minuten de tijd om 7 pinten ad fundum uit de drinken.

Around Wikia's network

Random Wiki