Wikia

De Kring Der Alchemisten (KDA) is de faculteitskring van de chemie en biochemie.

KDA
KDA-schild
Lint: KDA-lint
Opgericht: 1965
Gestopt: -
Verbonden met: UA
Doelgroep: Studenten Scheikunde en
Biochemie
Clublied

KDA was de eerste studentenvereniging die aan het Rijksuniversitair Centrum Antwerpen (RUCA) werd opgericht. Aan deze universiteit werden de kandidaturen van verschillende studies gedoceerd.

In 1971 werd de Universitaire Instelling Antwerpen (UIA) opgericht waar de licenties van de studierichtingen die aan het RUCA werden gedoceerd te onderwijzen. In 1988 werd aan deze universiteit ook een Kring Der Alchemisten opgericht, zodat gedurende verschillende jaren de kring twee presidiums had.
In 1991 werden de twee presidiums samengevoegd tot één unitaire kring.

De KDA bezigt de kleuren rood en wit: de Antwerpse kleuren.

Doelstelling Edit

Gedurende het jaar de hoorcolleges, practica, het maken van verslagen en het studeren doorweven met traditionele en originele activiteiten.

In de aanloop naar de examens toe hulp bieden aan de studenten via o.a. de Top Secret.

Structuur Edit

De activiteiten en de algehele organisatie zijn in handen van het praesidium, dat wordt geleid door de praeses. De organisatiestructuur van de club ligt vast in de Statuten.

Geschiedenis Edit

De Kring Der Alchemisten is in 1965 opgericht. Dit gebeurde vlak na de opening van het RUCA als universiteit in Antwerpen. De KDA was de eerste studentenclub die aan het RUCA werd opgericht, voor ASK en Aesculapia

Praesidium Edit

Alle gekende Praesidia zijn hier terug te vinden. Tevens vind je hier lijsten met:

Verjaardagen & Doopjaren Edit

  • Hier kan je alle verjaardagen van mensen die ooit in het Praesidium van de KDA hebben gezeten.
  • En wil je herinneringen ophalen over je doop, dan kan je dat doen met de mensen van hetzelfde doopjaar.

Varia Edit

  • de KDA bezit uiteraard een KDA clublied, op wijze van De Zilvervloot.
  • de KDA bezit sinds 2000 ook een website, waarop nieuws en info over het huidige academiejaar te vinden is, alsook een foto-archief.
  • ook op sportief gebied heeft de KDA niet stilgezeten. De KDA heeft dan ook een heus palmares opgebouwd doorheen de jaren.
  • gedurende de jaren is er ook een ruim assortiment aan KDA merchandise uitgekomen.

Around Wikia's network

Random Wiki