Wikia

De Droptus van KDA omvat in 1 dag zowel drill, doop als doopcantus.

Hieronder kan je verslagen lezen van de afgelopen dopen...

2003-2004 Edit

(29/okt/03 - Fort VI)

09:05u, parking voor de konijnepijp

Ik sta met een aantal mede-praesidiumsleden op de parking te wachten op de rest. Voor elke vijf minuten dat iemand te laat komt, moet die persoon één lepel schachtenpap eten. En we weten waarover we praten: gisterenavond was het “papjes-avond” op Evi d’r kot. ”Ze hebben juist op het weerbericht gezegd dat het gaat regenen, en eigenlijk hoop ik ook van wel hehe,” lacht Evi (en dat was een heel vettige lach!). Regen? Het is koud, maar de hemel is blauw. Er hangt een look-geur in Fort VI, gisteren heeft Demetris hun schachten gedoopt. En dat is dan ook zichtbaar: die sukkels hebben al hun rommel laten liggen in ’t Eilandje! En die moeten wij dus eerst nog opruimen…

10:37, ’t Eilandje

Demetris is uit hun bedden gekropen, nu gaan ze dus ook die vis-en-kots-bak-opruimen, die voor het podium was opgesteld – eindelijk. Wij bereiden een aantal doop-proefjes voor, maken een pap, bestaande uit speculaas en look, mmmjam, vies dus. Het podium is opgebouwd en dankzij Aesculapia kunnen wij door de spoed heen om alles klaar te zetten. Op de parking zie ik Nils op zijn fiets hangen – zijn excuus? “Ja, ik moest nog van alles gaan halen, de maden en daarna ben ik wat verloren gelopen in een winkel op zoek naar iets dat stinkt…” Excuus aanvaard, die Chinese troep ( lijkt op snottebellen) stinkt inderdaad een uur in de wind.

12:43u, de passage (RUCA)

Even opwarmen. Een aantal 1e-kanners lopen zenuwachtig heen en weer, de meisjes-wc lijkt wel een kippen-kot “we moeten toch niet naakt op het podium hè? Want dan doe ik echt niet mee!” – Nee, Kimsi, rustig, je moet je niet uitkleden! ”En, Wouter, zenuwachtig?” – “Ja, mijnen eerste keer zit eraan te komen hè…!” Dat belooft!

13:25u, parking 1

”Ik heb nu echt wel minder zin om mee te doen, ben wel benieuwd, maar vanochtend dacht ik echt ‘wat gaan ze allemaal met mij aan-vangen?’” zegt Mariska, ondertussen schacht nummer 10. We gaan eraan beginnen aan onze wandeling (zeg maar drill) van het RUCA naar het Fort. Wouter heeft een weg uitgestippeld die vooral door de villa-wijk gaat. Een zeer geschikte omgeving voor onze drill. De schachten moeten vooral lopen en springen en kruipen, af en toe mogen ze zich op één van de schachten gooien, het substraat. Naald-en-draad komt uiteraard ook aan de orde, alles wat bij een echte drill hoort dus. Valt het nog mee, Mariska? “Nee, ik geef op, ben kapot…!” Nu al? Het begint pas!

15:42u Konijnewei

Ondertussen is het aantal anciens toegenomen, en ze doen dan ook maar vrolijk mee – met de echte vetzakkerij. Onze schachtjes beginnen nu onherkenbaar te worden en vooral hard te stinken. Sommige pro-beren zich te verzetten tegen de lekkernijen die wij voor hun hebben, maar helaas, je ontsnapt niet zomaar aan een lekker stuk boter. Of een slok soja-melk? “Door die melk heb ik het nu echt wel koud!” Springen dan, schacht nr. 10 en trouwens: je stinkt verschrikkelijk!

15:58u Onderweg naar ’t eilandje

Geblinddoekt zoeken de schachten hun weg naar de binnendoop; het gaat niet snel vooruit, ook al beloven wij warme soep. Sommige bibberen van de kou, maar ze mogen toch wel een beetje afzien hè… het weer zit trouwens erg mee, geen druppel valt van de hemel!

16:45u ’t Eilandje

Eindelijk is er warme soep, tijd om wat op te warmen. In de midden-gang wachten de schach-ten tot ze op het podium mogen. Om daar te geraken (het podium staat in de rechter zij-gang) moeten zij door een gat in de muur kruipen. En dan begint den echte doop: wouter heeft echt wel zijn best gedaan om proefjes te verzinnen: de speculaas met look (“echt vies”), vanochtend bereid, wordt door een viertal porren uit luiers gegeten – en ze genieten er zichtbaar van. Natuurlijk worden de maden nu ook opgegeten, of tenminste was dat de bedoeling; ook al verzekert Hans dat ze naar nootjes smaken – de schacht walgt ervan en spuwt ze uit (40 stuk kosten wel € 3,80!). Wij hebben bovendien twee halfnaakte schachten (ingeolied en al) zien worstelen, wat vooral tot het genoegen van de vrouwelijke anciens was – jaja, zelfs schachten kunnen lekkere brokken zijn.

18:49u ’t Eilandje

Met het uit volle borst gezongen clublied sluiten we af. En wat vonden jullie ervan, pasgedoopte schachten? “Veel zwaarder dan verwacht, vooral fysiek en ik ben dan toch iets vuiler dan ik dacht…” – “Aan het einde van den drill had ik het eigenlijk al gehad, ben dus blij dat het nu afgelopen is…” Ga dan maar snel douchen! Er is op deze dag niets ergs gebeurd, geen doden of geblesseerden, één enkele schacht voelde zich tussendoor niet goed, maar dat is dan ook weer goedgekomen. Gelukkig maar.

20:51u Hagar

Er zijn een stuk of twaalf schachten aanwezig (niet allemaal van het KDA), maar toch – tof dat er nog zo veel zijn gekomen!!! -Maxie-

Foto's en links Edit

  • Foto's van de Droptus & van de Doopcantus 2003
  • Wil je weten wie er in welk jaar gedoopt is, raadpleeg dan de pagina's van de verschillende academiejaren.

Around Wikia's network

Random Wiki