Wikia

Campus Middelheim is de naam van één van de campussen van de Universiteit Antwerpen.

Ligging Edit

De campus ligt tussen de Lindendreef, de Middelheimlaan, de Floraliënlaan en het AZ Middelheim. Aan de andere kant van de Middelheimlaan ligt het Middelheimpark met zijn openluchtmuseum van moderne kunst.

Geschiedenis Edit

De campus was vroeger de site van de Koloniale Hogeschool. Dit is nog steeds te zien aan de hoofdingang van het A-gebouw, waar de Belgisch-Congolese vlag is afgebeeld boven de hoofdingang (De ster).

Gebouwen Edit

A-gebouw 
Hier bevinden zich de meeste leslokalen. Het is het oudste gebouw van de campus.
B-gebouw 
Dit is het Healthcity-gebouw. Vroeger was het een vestiging van de Sportopolis-groep. Het bevat verschillende sportzalen, een fitnessaccomodatie en een bar.
C-gebouw 
Dit gebouw huisvest het College voor Ontwikkelingslanden.
D-gebouw 
In dit gebouw is het studentenhome en het studentenrestaurant het Atrium gevestigd.
E-gebouw 
Hier woont de conciërge van de campus. Vroeger had het ASK hier zijn werklokaal en baatte het een boekenshop uit. Tegenwoordig huisvest het de Sportraad.
G-gebouw 
In dit gebouw zijn de departementen Wiskunde en Informatica gehuisvest. Bovendien bevindt zich een grote Aula in dit gebouw dat vaak voor lezingen en doctoraatsverdedigingen wordt gebruikt.

Around Wikia's network

Random Wiki