Wikia

Campus Groenenborger is de naam van één van de campussen van de Universiteit Antwerpen.

Ligging Edit

De campus ligt aan de Groenenborgerlaan 171. Ze is omringd door het Pastoraal Centrum, het Middelheimpark en de dienstweg tussen de Groenenborgerlaan en de Lindendreef.

Geschiedenis Edit

Campus Groenenborger is nieuw gebouwd tussen 1967 en 1978 om ruimte te creëren voor de nieuwe faculteiten Wetenschappen en Geneeskunde. De architecten van de gebouwen waren Stynen en Trenteseau.

Gebouwen Edit

M-gebouw 
In dit gebouw is de technische dienst gehuisvest.
N-gebouw 
Hier woont de conciërge van de campus.
Q-gebouw 
S-gebouw 
In het S-gebouw zijn de labo's Scheikunde gehuisvest. Op de hogere verdiepingen liggen de computerlokalen, de bibliotheek en het Studielandschap. In februari 1993 ontstond er bij werkzaamheden aan het dak brand in het S-gebouw. Bijna alle materiaal van de richting Tandheelkunde ging hierbij verloren.
T-gebouw 
Hier bevinden zich de vier grootste leslokalen en enkele vergaderzaaltjes. Ook de administratie bevindt zich in dit gebouw.
U/S-gebouw 
Hier zijn de cursusdienst, enkele leslokalen en de EHBO-ruimte gevestigd.
U-gebouw 
In dit gebouw zitten verschillende onderzoeksgroepen van het departement Fysica en het vroegere Rectoraat.
V-gebouw 
In dit gebouw zijn er enkele leslokalen en onderzoeksgroepen van het departement Scheikunde.
X-gebouw 
Hier bevinden zich enkele leslokalen en enkele onderzoeksgroepen van het departement Fysica (o.a. EMAT).
Y-gebouw 
Hier is de cafetaria De Passage gehuisvest.

Het V-gebouw ligt eigenlijk niet op grondgebied van de universiteit, maar is - per ongeluk - gebouwd op grond dat aan het Middelheimpark toebehoort.

Around Wikia's network

Random Wiki