Wikia

Kring Der Alchemisten

Campus Drie Eiken

1.108pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Campus Drie Eiken is de naam van één van de campussen van de Universiteit Antwerpen.

Ligging Edit

De campus is gelegen op Universiteitsplein 1 in Wilrijk. Het domein van de campus is omringd door de Kerkeveldstraat, het Dokter Donnyplein, de Edegemstesteenweg, de Wilrijkstraat, de Doornstraat en de Fort VI straat.

Geschiedenis Edit

Campus Drie Eiken is de locatie van de vroegere UIA. De eerste gebouwen van deze campus werden gebouwd in 1971 om te voorzien in ruimte voor de nieuw opgerichte licentiaatsopleidingen. De campus omvat het volledige domein van het vroegere Fort VI.

Gebouwen Edit

A-gebouw 
In dit gebouw is de bibliotheek gehuisvest.
B-gebouw 
Hier bevinden zich onderzoeksgroepen van de departementen Chemie en Biologie. Het B-gebouw heeft ook leslokalen en labo's. In de kelder bevinden zich de werkplaatsen van het departement Infrastructuur.
C-gebouw 
Hier bevinden zich onderzoeksgroepen van de departementen Chemie en Biologie.
CN-gebouw 
Dit is de opslagruimte voor chemicaliën. Dit gebouw wordt ook 'De Bunker' genoemd.
D-gebouw 
In dit gebouw zitten de meeste administratieve diensten. In de kelder is er de reprografie. Ook het CNO heeft hier enkele lokalen ter beschikking gekregen.
E-gebouw 
Dit is het oude officierengebouw van Fort VI.
FKP-gebouw 
Dit is het hoofdfrontgebouw van Fort VI. Hierin bevinden zich de Hagar, de Konijnenpijp, de Spoed en nog een lokaal van een militaire vereniging.
FSP-gebouw 
Deze sporthal staat op het domein van Fort VI. Ze wordt uitgebaat door AZUA, de officiële tennisclub van de UA.
G-gebouw 
Dit is het gebouw van het restaurant, de cafetaria 't Kaf en de Sociale Dienst.
H-gebouw 
J-gebouw 
Deze containers werden begin jaren 2000 geplaatst om het plaatsgebrek op te vangen.
N-gebouw 
Het N-gebouw was oorspronkelijk bedoeld om er een afdeling van het UZA in onder te brengen. Omdat deze plannen niet doorgingen, werd het ter beschikking gesteld van het departement Fysica.
P-gebouw 
Hier bevindt zich de dienst voor Post-Academische Vorming (PAVO).
Q-gebouw 
In dit gebouw bevinden zich auditoria, de Aula Fernand Nédée en de Promotiezaal. Het gebouw wordt gebruikt voor congressen, lezingen, enz.
R-gebouw 
Hier bevindt zich een bibliotheek en enkele aula's. Het R-gebouw werd vroeger gebruikt door het departement Rechten.
S-gebouw 
Hier bevinden zich leslokalen en onderzoeksgroepen van de departementen Geneeskunde, Farmacie en Biomedische Wetenschappen.
T-gebouw 
U-gebouw 
In dit gebouw is het departement Diergeneeskunde en het Animalarium gehuisvest.
V-gebouw 
Hier bevindt zich het departement Moleculaire Genetica van het Vlaams Instituut voor Biotechnologie onder leiding van Professor Christine Van Broeckhoven.
Z-gebouw 

Naast deze gebouwen staan er op het domein van Campus Drie Eiken:

Het Home 
Het studentenhome.
Het UZA 
Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen.
De Topsportschool 
Het Leonardo Lyceum betrekt een voorlopig gebouw op de parking voor het hoofdfrontgebouw van Fort VI.
Het UBCA 
Het Universitair Bedrijvencentrum Antwerpen zorgt o.a. voor huisvesting, opleidingen en andere diensten voor nieuwe, innovatieve bedrijven.

Around Wikia's network

Random Wiki