Wikia

Kring Der Alchemisten

Activiteiten

1.108pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Hieronder een lijst van de talloze activiteiten die het KDA organiseert.

Studentikoze activiteiten Edit

TD's Edit

TD's (de feestjes) van de KDA zijn activiteiten waar iédereen naar uitkijkt. Gedoopt of ongedoopt. En feesten doen wij in de Konijnenpijp aan spotprijzen.

Cantus Edit

Een cantus is simpelweg een gezellige zang & drankavond. De cantus zijn enkel toegankelijk voor gedoopten en schachten.

Kroegentocht Edit

Tijdens de kroegentocht trekken we (uitgedost in doopfrak) van café naar café.

Gratis Vat Edit

Simpeler concept dan dat van een gratis vat kan niet: de KDA geeft gratis bier weg, en dat wel nog het liefst van al in ons geliefd stamcafé: 't Profke.

Het is traditie dat de Praeses een vat geeft aan het begin van het academiejaar.

Café-avond Edit

Nog simpeler (namelijk goedkoper voor de club): een gezellige café-avond in de stamkroeg : 't Profke.

Doop Edit

Dé studentikoze activiteit bij uitstek : de jaarlijkse doop, bij het KDA een lekker lange dag, Droptus genaamd.

Culturele activiteiten Edit

Lezingen Edit

Sedert enkele jaren organiseert de KDA enkele interessante lezingen gedurende het academiejaar.

Koepelactiviteiten Edit

De KDA doet elk jaar mee aan een hoop koepelactiviteiten, georganiseerd door koepelclubs zoals daar zijn ASK-Stuwer (koepelclub Campus Middelheim & Campus Drie Eiken), de UA Sportraad (sportorgaan van de UA) en het Antwerps Studentenoverleg (overlegorgaan met Stad Antwerpen)

Gocart race Edit

Jaarlijks strijden de Wilrijkse clubs om de eerste plaats (voorzien van gratis vaten) in de Gocart race, georganiseerd door ASK-Stuwer.

Interfac Edit

Gedurende het jaar vindt (meestal op maandagavond) de Interfac Sportcompetitie plaats, waarin alle Wilrijkse clubs in verschillende sporten strijden om de overwinning. De KDA Sportpraessesen coachen de KDA-teams.

12-uren loop Edit

Jaarlijkse traditie die stamt uit een tijd dat enkel Sofia en Aesculapia deelnamen : de 12-uren loop. Nu een (door ASK-Stuwer georganiseerd) massa-evenement, zoals de Gocart race.

StuDay Edit

StuDay is het jaarlijkse grote openingsfeest van studentikoos Antwerpen, en vindt plaats in't stad.

Karting Edit

In Samenwerking met sponsor ING organiseert de UA Sportraad elk jaar de ING (Futuris) Karting, waar ook de KDA aan meedoet!

Around Wikia's network

Random Wiki